Sekali lagi tahun yang dianggapkan baru itu muncul kembali? Kini ianya 2012. Kadang-kadang bila keseorangan terpikir pulak.. apakah yang dianggapkan baru?

Azam kite?
Semangat kite?
Personaliti kite?

Bila jarum jam tibanya pukul 12, maka berdentumlah bunga api, melompat-lompat lah si anak Adam, bergembira mendengar khabar tahun baru telah tiba. Tidak kah kita terpikir, bila detik masa itu lalu meninggalkan kita, setiap jam, setiap minit, setiap saat. Ternyata umur kita juga kian meningkat. Realitinya kita sebenarnya menghampiri ajal kita. Ajal yg mana setia menunggu, tidak dipercepatkan, tidak juga diperlambatkan, ia akan muncul tepat pada masanya. Semestinya ia telah tertulis di Luh Mahfuz.

Disini tidakkah kita risau.. Bila umur kian meningkat, kita menentukan samaada adakah pahala kita meningkat sama? Dikhuatiri, berat dosa melibihi pahala yg kita amalkan. Maka sama-samalah kita muhasabah. Tidak salah utk riang gembira menyambutnya, tapi disamping itu alangkah baiknya kita selitkan cinta kita kepada Allah. Dengan tibanya tahun baru, apa kata kita ‘set’ juga IMAN baru, TAUBAT baru, AMAL baru.. yang mana cita-cita kita akan datang adalah untuk lebih mendekatkan diri kita kepadaNya. Sesungguhnya Allah sangat mencintai hamba-hamba yg sentiasa memperbaharui imannya.



Iman manusia turun dan naik secara fitrahnya. Tapi jangan mengaku kalah! Teruskan, terus maju mengejar impian. Kerana cita-cita kita adalah bagi meraih keredhaanNya. Jangan lupe, sabar itu perlu diterapkan juga :)

Kejayaan yang besar adalah apabila kita mampu Bangkit dari kejatuhan kita.. Teruskan Semangat kita ikhlas keranaNya! insyaAllah.. insyaAllah..

mencintai kalian
6.40pm
Sheffield, UK


This entry was posted on Saturday, December 31, 2011 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin