Video “SEMBANG RAKYAT”

One that produced these videos may have the intention to create so called ‘AWARENESS’ among the Malaysians, both Muslim and Non-Muslim, Malays or Non-Malays. Hakikatnya, kita mulalah utk SHARE video ni didalam Facebook kita. Persoalannye:


Tidakkah kita terpikir apa ‘tujuan sebenar’ video ni?

Tidakkah kita terpikir apa ‘impact’ di sebaliknya?

The perspective from the Non-Muslim and Non-Malays regarding this issue?


Most of us do aware that the points that they’ve made without any doubt are WEAK! Bila kita share video “sembang rakyat”, lihat saje pada COMMENT x2 yg diberi... banyak nya comment2 maki hamun, tunjuk protes tanda tak setuju dengan point2 dalam video ni. As if adalah sebagai tempat ruangan agar kita lepaskan NAFSU MARAH dalam tempat comment. Secara tak langsung kita pun 2x5 je..


Perspective from the Non-Muslim + Non-Malays.

Disebabkan komen maki hamun ni, teserlah yg Melayu + Islam dinegara kita sendiri tak bersatu dalam menyelesaikan masalah. Video ni bukan je bertujuan utk politic semata-mata, tapi utk “memecah belahkan kita semua”. Kita sebagai Muslim yg juga menerima tarbiyah sepatutnya lebih arif dalam menangani masalah ni..

Siapa yg MENANG? “Sesungguhnya orang yang kuat adalah orang yang mampu menguasai dirinya ketika marah” (HR Bukhari&Muslim) Therefore, lets solve this professionally.

Daripada kita letakkan HEADINGS dalam video yg kita share: Astaghfirullah hal azzim, Naudzubillah, Apalah nak jadi.. seeloknya kita juga SHARE kan ARTICLE berkenaan mengapa sesuatu benda itu perlu dilaksanakan..


Ie. “Lagi Hudud Pas” : “Mengapa Perlunya Hudud” etc..

Jangan kita biarkan sahabat2 kita yang kurang faham tentang issue ni terpinga2 mencari jawapannya..

Agar usaha kita yang kecil ini dapat member manfaat kepada yg lain insyaAllah..

o Allah, Thy mercy n forgiveness we beg.. :(


mencintai kalian~

9.05 pm,

Holberry, Sheffield.



This entry was posted on Saturday, December 10, 2011 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin