Ada kalanya usaha kita selama ni seperti tidak dihargai. Jatuhnya kita ketika ditimpa musibah, buat diri kembali sedar: "Allah menguji kerana dia menyayangi, kata formula yg susah bg manusia utk menerima, melainkan imannya berdiri teguh menasihati, agar kita kembali kepadaNya".

Bersabarlah , mungkin ujian yg datang adalah sebuah rahmat Allah, mengingatkan kita adakah selama ini usaha kita murni & ikhlas keranaNya. Jika iman tidak ditest, maka tak tahu sekuat mana ianya kan? :)


الكيس من دان نفسه وعمل لما بعد الموت والعاجز من اتبع نفسه هواها وتنمى على الله الأماني


"Orang yang bijak itu adalah yang selalu muhasabah diri lalu beramal bagi bersedia menghadapi apa yang bakal berlaku selepas kematian...dan orang yang lemah itu adalah yang menurut sahaja hawa nafsunya kemudian dia mengharapkan daripada Allah dengan pelbagai harapan (e.g keampunan, rahmat, kejayaan, ketenangan, keberkatan dll) "

mencintai kalian,
7.09 pm,
Sheffield Hallam University, UK


This entry was posted on Monday, January 16, 2012 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin